درباره مقالات و سخنرانی‌ها

بعد از قرار دادن تعدادی از مقالات و سخنرانی‌های پدرم «جلیل ضیاءپور» در سایت، فکر کردم شاید بهتر باشد اگر توضیحی در مورد آنها بدهم.

مجموعه سخنرانیهای هنری - تحقیقی زنده یاد استاد جلیل ضیاءپوراین مقالات و سخنرانی‌ها طی سالیان متمادی توسط پدر ایراد گردیده و در نهایت از بین روزنامه‌ها و مجلات گوناگون جمع‌آوری شده است. این مجموعه، در سال 1382 به پیشنهاد و استقبال موزه هنرهای معاصر و جهاد دانشگاهی و نیز همت مادرم «شهین صابر تهرانی» به صورت کتابی به نام «مجموعه سخنرانی‌های هنری – تحقیقی زنده یاد استاد جلیل ضیاءپور (رنسانس هنر)» به چاپ رسید.

متأسفانه در این کتاب آنقدر غلط تایپی و تکرار کلمات و جملات به چشم می‌خورد که اگر می‌خواستیم غلط نامه‌ای به آن پیوست کنیم و در اختیار علاقمندان بگذاریم، به ناچار می‌بایست کتابی دیگر به نام «غلط نامه‌ی مجموعه سخنرانی‌های هنری – تحقیقی …» به چاپ می‌رساندیم!

به هر صورت پیگیری‌های مستمر ما برای چاپ مجدد کتاب به سر انجام نرسید، لذا تصمیم گرفتم تمام این مقالات و سخنرانی‌ها را – که تعدادشان هم کم نیست – به جهت بهره‌مندی علاقمندان در سایت بگذارم.

سر آخر آنکه چنانچه وقفه‌ای هر چند کوتاه در این روند ملاحظه می‌فرمایید، به دلیل صرف وقتی است که برای ویراستاری مجدد هر یک از متون نیاز می‌باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *